Leopard 45
Premiera roku
Zobacz szczegóły »
Contest 52MC
Luksusowe jachty Contest
Zobacz go w akcji »
Kilkadziesiąt filmów
Luxury Sails na YouTube »
Seabob
Luxury Sails przedstawia
Zabawa dla całej załogi »
Bezstresowe posiadanie jachtu marzeń to luksusowa inwestycja
Zacznij zarabiać dzięki programom Ownership - The Moorings i Sunsail
Zobacz jakie to łatwe »
katamarany motorowe
poznaj katamaran Leopard 51PC »
Najwyższa jakość na wodzie
Luksusowe jachty Contest
Zobacz jacht Contest 57CS i inne modele »
Kiedy pasja staje się pracą i sposobem na życie
Praca marzeń
Dołącz do nas...
Jesteś w:    Strona główna  »  BOAT INVESTMENT - dochodowa inwestycja w jacht  »  Boat Investment - Leopard 44

BOAT INVESTMENT - Leopard 44

Leopard 44 to najnowszy i najbardziej innowacyjny produkt firmy Robertson and Caine.

SYTUACJA RYNKOWA

Na świecie „Yachting”  czy też ostatnio powtarzany „Caravaning wodny” to nie tylko bardzo popularny sposób na spędzanie wolnego czasu, ale też styl życia. W Europie południowej za sprawą sprzyjających warunków pogodowych oraz wciąż rozwijającej się infrastrukturze portowej, żeglarstwo stało się najdynamiczniejszą gałęzią całej branży turystycznej.

Według badań rynkowych przeprowadzanych przez touroperatorów i uczelnie wyższe w przeciągu najbliższych kilkunastu lat aktywna turystyka wodna uzyska największą dynamikę wzrostu i stanie się największym zagrożeniem dla branży hotelowej.  Sprzyjającą okazję do zarobku starają się wykorzystać najwięksi jak choćby TUI, które powołało TUI Marine i inwestuje kupując  firmy czarterowe i ownershipowe takie jak Moorings czy Sunsail oraz podpisuje największe w historii kontrakty ze stoczniami Leopard, Beneteau i Jenneau.  Po kilku dekadach wyjazdów hotelowych turyści zaczynają szukać alternatywy dla stacjonarnego wypoczynku. W wyborze aktywnych form wakacyjnych pomaga im wszechobecna  popularyzacja zdrowego trybu życia, chęć rozwoju personalnego, pragnienie oderwania się odsiedzącego trybu pracy i moda chwalenia się swoją aktywnością w mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter, YouTube.

Do najbardziej popularnych i najdynamiczniej rozwijających się „dyscyplin” należą obecnie: żeglarstwo, nurkowanie i kitesurfing. Odpowiedni wybór jednostki i jego doposażenia, wybór akwenu, a przede wszystkim mobilność jachtu pozwala armatorowi zaoferować kompleksową usługę dla wszystkich tych grup. Działanie to pozwala dywersyfikować ofertę i podnosi jej konkurencyjność.

Drugą gałęzią związaną z jachtingiem jest rynek samodzielnego czarteru jednostki. Od paru lat obserwuje się stałą tendencję wzrostową tego segmentu i szacuje się, że ten rynek będzie rósł o 7-10% rocznie, przez co najmniej kilkanaście najbliższych lat. Z czego to wynika? Z poniższych faktów:

SUCHE FAKTY

1. Co roku w samej tylko Polsce przybywa kilka tysięcy żeglarzy (fizycznie wydanych patentów żeglarskich), a prawie tysiąc uzyskuje uprawnienia radiooperatora SRC upoważniające do samodzielnego czarteru jachtu. Większość z tych osób skorzysta z przynajmniej jednego rejsu lub czarteru rocznie. 

2. Żeglarstwo jest modne nie tylko wśród pasjonatów, ale również wśród zwykłych turystów i z roku na rok ta grupa dynamicznie rośnie. Moda na tzw. „caravaning wodny” objęła cały świat, wybierają go rodziny z dziećmi, seniorzy, młodzież czy firmy organizujące imprezy. Do tych celów głównie wybierane są katamarany np. Leopard 44 czy Leopard 51PC. Klienci coraz rzadziej decydują się na jednostkę starszą niż 5 lat i wolą katamarany z powodu większego komfortu życia.

3. W Chorwacji, będącej mekką polskich żeglarzy, liczba marin ma zostać podwojona w latach 2013-2018 (w 2018 roku liczba stanowisk postojowych według Yachting Monthly wyniesie 28 tys. w stosunku do 14 tys. dostępnych w 2013 roku). Pomimo tak wielkich inwestycji i wysokich opłat, wciąż brakuje miejsc do cumowania. Dobrym dowodem na to jest marina Kastela, czy prężnie rozbudowujący się obecnie Trogir.

4. Ilość Polaków i obcokrajowców czarterujących jachty na świecie w ostatnich paru latach podwoiła się, to samo dotyczy ilości osób wyjeżdżających na rejsy np. na Karaiby, Seszele do Grecji czy Tajlandii. Poza wspomnianą modą i popularyzacją aktywnego trybu życia nieoczekiwana pomoc przychodzi do nas z mediów, dla przykładu. film „Piraci z Karaibów” spowodował masową migrację turystów na opustoszałe Karaiby. Liberalizacja przepisów żeglugowych w Tajlandii, która trwa od 2013 roku spowodowała czterokrotny wzrost floty czarterowej i taki sam wzrost ruchu żeglarskiego- turystycznego. Podobnie dzieje się w Indonezji i na Seszelach.

5. Umieszczając jacht w systemie rezerwacyjnym za pośrednictwem agencji trafiamy automatycznie do dziesiątek tysięcy pośredników na całym świecie. Zakupiony katamaran wypożyczany jest Włochom, Amerykanom, Rosjanom, Polakom itd… W 2014 roku w jednym tylko systemie BoatBooker zarejestrowano 10 tys. rezerwacji, dokonanych przez 1500 agencji. W samej Chorwacji katamarany (nie starsze niż 5 lat) wypracowały w sezonie 2014 – minimum 22 tygodnie czarteru każdy, co oznacza, że wszystkie jednostki były rentowne (przychód był większy od kosztów utrzymania i rat leasingowych).  

6. Produkcja katamaranów na świecie wynosi ok tysiąca sztuk rocznie, a jednokadłubowców ok 10 tys. Stocznia Leopard woduje od 3 do 5 jednostek tygodniowo co daje poziom produkcji łącznej ok 400 szt. rocznie. Z całej światowej produkcji ok 35% jednostek trafia na rynek czarterowy, a pozostałe w ręce prywatne. Ponad połowa światowej produkcji idącej na rynek czarterowy lokowana jest na Karaibach, ok 30% w regionie basenu Morza Śródziemnego, a pozostałe 15% w innych rejonach świata. W przypadku Leopardów 80% produkcji sprzedawanych jest w systemie OWNERSHIP do baz Mooringsa i Sunsaila, pozostałe 20% trafia na rynek detaliczny. Ze statystyk tych wynikają dwie rzeczy: 1. Katamarany w najbliższych dekadach nie mają możliwości „zalać” rynku, przez co nadal popyt będzie przewyższał podaż; 2. Mała ilość Leopardów sprzedawanych w prywatne ręce gwarantuje unikatowość oferty na rynku czarterowym i szybszą sprzedaż w stosunku do konkurencyjnych marek.

7. We wspomnianej Chorwacji, która dzisiaj jest wzorcowym i najbardziej przewidywalnym rynkiem w Europie, stosunek ilości katamaranów do jednostek jednokadłubowych wynosi ok 5%. Jak wspomniano powyżej powoduje to sytuację, w której popyt przewyższa podaż, a co za tym idzie przy czarterze katamaranów praktycznie nie stosuje się zniżek (przy jednokadłubowcach rabaty osiągają do 30%), a co najważniejsze utrzymują wysoką cenę czarteru przez wiele lat użytkowania i dłużej traktowane są jako nowe. Jacht jednokadłubowy w pierwszych 5 latach traci do 40% ceny czarteru w stosunku do pierwszego sezonu, natomiast katamaran przez pierwsze 2-3 lata utrzymuje cenę nominalną i dopiero po trzecim sezonie obniża się o ok. 5% rocznie. To powoduje większy sumaryczny przychód i gwarantuje rentowność w całym okresie trwania programu.  

8. Ustawa o turystyce oraz charakterystyka rynku czarterowego wymusza płatność przed dokonaniem usługi. W przypadku rejsu lub czarteru wyprzedzenie płatności sięga czasem, nawet 12 miesięcy i wynosi ok 30-50% wartości czarteru/rejsu,  reszta płacona jest na miesiąc przed realizacją usługi. Dzięki takiej strukturze płatności rynek jest stabilny i przewidywalny, a właścicielowi zapewnia płynność finansową i środki na pokrycie obecnych i przyszłych rat leasingowych. Klient zadowolony z jednostki i obsługi z pewnością na nią wróci lub poleci znajomym. Aby tak się działo bardzo istotna jest jakość obsługi klienta na całym etapie (od oferty do realizacji), stan techniczny jachtu, wyposażenie jednostki i kompetencje osób w biurze i bezpośrednio przy przekazaniu jachtu. Z naszego doświadczenia wynika, że cały ten proces wymaga wielkiego zaangażowania i ogromnego doświadczenia do czego wiele firm nie przykłada wagi.

9. Rynek ten nie jest wrażliwy na spekulacje walutowe (cenę dostosowuje się na bieżąco do sytuacji), zawirowaniom politycznym (w razie kłopotów jacht zmienia akwen) ani warunkom pogodowym (nikt nie rezygnuje z czarteru w ostatnim momencie bo przeczytał że będzie padać – tak się dzieje często w przypadku wynajmu apartamentów). Mobilność jednostki w każdym momencie umożliwia zmianę akwenu i wybranie miejsca, w którym obecnie jest najlepsza koniunktura. Opłacony w całości z dużym wyprzedzeniem czarter/rejs oraz odpowiednie zapisy umowy zniechęcają klientów do zmiany decyzji w ostatnim momencie.

PROGRAM W SZCZEGÓŁACH

ETAP WSTĘPNY to przede wszystkim:  dobór odpowiedniej jednostki i sposobu finansowania, wybór akwenu, rodzaju projektu i opracowanie strategii postepowania. Zakres tych prac odbywa się po poznaniu oczekiwań klienta. Do tego niezbędne jest spotkanie i kilka wymian mailowych. Niniejsze opracowanie pokazuje obecnie najbardziej optymalne rozwiązanie na rynku, ale oczywiście może być modyfikowane pod indywidulane potrzeby inwestora zarówno pod względem finansowania jak i każdym innym. O to nasza propozycja:

FINANSOWANIE  leasing finansowy 60 miesięcy, wpłata inicjalna 20% wartości jachtu (koszt inwestycji), wykup również 20% (finansowany z kwoty sprzedaży jachtu). Taka struktura leasingu obniża koszty stałe (ratę).  Raty spłacają się ze środków, które wcześniej pozyskujemy od osób czarterujących lub rezerwujących miejsce na jachcie. Dzięki takiej strukturze nie angażujemy w biznes własnych środków finansowych i jacht spłaca się jakby „sam”.  

JEDNOSTKA proponujemy naszym zdaniem najbardziej obecnie optymalną jednostką na rynku czarterowo – rejsowym jakim jest Leopard 44. Gwarantuje: duże obłożenie, dobrą jakość wykonania, rewelacyjne właściwości nautyczne,  wysoką i szybką  sprzedaż po okresie eksploatacji (sprzedaje się zdecydowanie drożej i szybciej niż jachty konkurencji) .  Wybór wyposażenia został tak skompletowany aby katamaran był maksymalnie bezpieczny i komfortowy oraz nadawał się do imprez INCENTIVE. Nie zabraknie na nim radaru, AIS, EPIRB, tratwy ocenicznej, Navtex, SART,  kajaku, pontonu z silnikiem, sprzętu nurkowego, odsalarki a nawet ekspresu do kawy.  Szczegółowe wyposażenie przedstawiamy na pierwszym spotkaniu.

SERWIS często traktowany po macoszemu a to od niego zależy uznanie napraw gwarancyjnych, jakość starzenia się jednostki, ilość awarii, utrzymanie płynnej eksploatacji jachtu i wartość jednostki po zakończeniu się inwestycji. Lista serwisowa jest długa i powinna być ściśle przestrzegana, dlatego jest to kolejny argument do zastanowienia się na wyborem odpowiedniego operatora i obsługi jachtu.

ŹRÓDŁO RYZYKA jak w każdym przedsięwzięciu biznesowym tak i tutaj występuje pewne zagrożenie. Problemem staje się sytuacja, w której jacht ulega awarii/wypadkowi i nie ma możliwości kontynuować zakontraktowanych rejsów/czarterów. Aby zabezpieczyć się przed tego typu sytuacjami wykupujemy odpowiednie ubezpieczenie od tzw „utraconych korzyści”, które na podstawie udokumentowanego unieruchomienia jachtu, wypłaca środki niedoszłym czarterobiorcom.

ZAŁOŻENIA PROGRAMU
- jednostka kontraktowana jest parę miesięcy przed planowaną datą rozpoczęcia pracy komercyjnej  najlepiej w okresie wiosna-jesień,
- w cenie jachtu przewidziane jest całkowite wyposażenie ratownicze, hotelowe, nawigacyjne, elektroniczne, wraz ze wszelkimi pozwoleniami i opłatami niezbędnymi aby jacht mógł zaprosić gości na pokład i rozpocząć pracę,
- jacht odbierany jest ze stoczni w Cape Town, płynie do portu w Europie gdzie jest doposażany, przechodzi inspekcję UM i PZŻ, otrzymuje kartę bezpieczeństwa  i  rozpoczyna  rejsy komercyjne,
- jacht spędza 21 tygodni (maj – październik) na Adriatyku w systemie Bareboat, w tygodniach mniej chodliwych majowych służy do imprez Incentive, następnie rusza w 4 etapowy rejs na Grand Canarię do Las Palmas skąd startuje 22 listopada w atlantyckich regatach ARC. W pierwszej połowie grudnia dociera do St. Lucia na Karaibach gdzie bierze udział w kilku imprezach i dalej pływa do połowy marca po Karaibach (gwarantowany kontrakt). W połowie marca startuje z wysp Zawietrznych w kierunku Azorów i Europy aby 5 etapami dotrzeć z powrotem na Adriatyk. Wszystkie poszczególne etapy rejsów są sprzedawane klientom. Na potrzeby opracowania brano pod uwagę tylko 50% obłożenie miejsc. Trasa jest szczegółowo dopasowywana do tanich lotów a praca jachtu planowana jest tak, aby wydajność jego była jak największa – analogicznie jak samolot, zarabia kiedy pracuje. Przedstawiona trasa jachtu odbywa się co roku po tych samych akwenach, przez 5 lat trwania programu.
- jednostka jest maksymalnie ubezpieczona (casco,oc, nnw, skipper, włącznie z silnikami i tzw. utraconymi korzyściami),
- jacht całkowicie zarządzany jest przez OPERATORA, inwestor nie musi się martwić o przeglądy, sprzedaż czarterów/rejsów, serwisy, atesty opłaty itp… ,
- przepływ gotówki jest w pełni przejrzysty,  a na potrzeby całego projektu powołuje się zazwyczaj spółkę celową,
- jednostka przez cały program utrzymywana jest w nieskazitelnym stanie (wszystkie usterki usuwane są natychmiast,  a konserwacje zgodnie z zaleceniami stoczni i Operatora),
- jacht pracuje 5 lat, po czym trafia do sprzedaży i zazwyczaj za otrzymane środki kontraktowane są kolejne jednostki    

PRZYKŁADOWE ETAPY PROGRAMU W SKRÓCIE

1. Wybór jachtu, sposobu finansowania, podpisanie umowy kupna - sprzedaży, wpłata zaliczki za jacht, zlecenie produkcji do stoczni ( 1 sierpień).
2. Ustalenie programu, podpisanie umowy operatorskiej, wprowadzenie jachtu do systemów rezerwacyjnych i sieci sprzedaży Operatora (1 sierpień) .
3. Kompletowanie sprzętu Karty Bezpieczeństwa, organizacja formalności rejestracyjnych, bieżąca sprzedaż czarterów i rejsów (sierpień – …).
4. Rejestracja jachtu, rejestracja urządzeń radiowych i ratowniczych,  uruchomienie leasingu  i odbiór jednostki w Cape Town (grudzień),
5. Fracht lub przeprowadzenie jachtu do Europy przez Wyspy Św. Heleny, Wniebowstąpienia, Zielonego Przylądka, Kanaryjskie (2 do 6 tygodni).
6. Luty - doposażenie jednostki w Europie, drobne naprawy serwisowe, wyrobienie karty bezpieczeństwa i rozpoczęcie rejsów etapowych i imprez Incentive na Morzu Śródziemnym , dalej jacht pracuje jak opisano powyżej.
7. Po 5 latach, wykupienie z leasingu i sprzedaż jednostki
8.Rozliczenie projektu

Pełen opis programu znajduje się u góry po prawej stronie w pliku PDF

POPYT WIĘKSZY NIŻ PODAŻ - sprzedawalność i obłożenie sezonu oscyluje na poziomie 90-100%, gwarancja utrzymania wysokiej ceny czarteru/rejsu przez wiele lat eksploatacji, większy zysk całkowity z sezonu dzięki brakowi konieczności udzielania rabatów, wyższa cena jednostki przy sprzedaży jachtu po przewidzianych latach eksploatacji, używany katamaran sprzedaje się szybciej i z mniejszym rabatem. Warto wybrać taką markę, która cieszy się popularnością i jest chętnie kupowana jako jacht używany.  Miedzy innymi z tego powodu w ofercie BOATINVESTMENT sugerujemy zakup optymalnego  Leopard 44. Dla chętnych chcących dowiedzieć się więcej  „Dlaczego Leopard” – zapraszamy do dokumentu w kolumnie po prawej stronie

MODA NA „CARAVANING WODNY” – brak konieczności nastawiania się tylko na rynek żeglarzy, szerokie spektrum klientów, a przede wszystkim najmocniejsza obecnie grupa czyli „żeglowanie rodzinne”. Coraz więcej osób-turystów chce spędzać wakacje na katamaranie. Oferowany tam komfort  i warunki bytowe zdecydowanie przewyższają te dostępne na jachcie jednokadłubowym. Dzieci na katamaranie mają więcej przestrzeni, rodzicie większą kontrolę i swobodę, a dziobowa siatka służy im za trampolinę i całodzienny plac zabaw. Wspomniana siatka to idealne miejsce na wypoczynek, sen i prawie bezpośredni kontakt z wodą. Katamaran z powodu rozległej powierzchni każdemu dostarcza prywatnej i intymnej przestrzeni co jest bardzo istotne przy życiu w zamkniętej przestrzeni.

AUTONOMIA, RÓŻNORODNOŚĆ I KOMFORT – na katamaranie mamy zdecydowanie więcej miejsca na montaż dodatkowego wyposażenia np. generator, klimatyzację, odsalarkę, sprzęt nurkowy, baterie słoneczne, większe zbiorniki wody i paliwa, anteny TV/SAT, kajaki ,  kite itp… Te wszystkie elementy nie obniżają komfortu komunikacji na jachcie i nie zmniejszają przestrzeni życiowej. Ponton nie zabiera miejsca na pokładzie, a jego opuszczenie do wody w przypadku katamaranów Leoparda to kwestia wciśnięcia jednego guzika. Większa przestrzeń i możliwość montażu dodatkowego wyposażenia to nie tylko wygoda dla właściciela, to przede wszystkim możliwość oferowania czarterów/wyjazdów dla zróżnicowanych grup, chociażby firm, płetwonurków, kitesurferów, klubów jogi, tańca, itp…  .  W rejsach turystycznych a o takich tutaj piszemy, 95% czasu załoga spędza na pokładzie, tam organizuje sobie życie więc ważne co mamy im do zaoferowania oraz to czy będzie bujać na postoju i czy dostaną choroby morskiej. Katamaran z racji swojego małego zanurzenia pozwala cumować niemalże na plaży, oraz wpłynąć w zatoczki niedostępne jednokadłubowcom. Na wodach tropikalnych nie ma infrastruktury portowej więc cały rejs spędza się na kotwicy lub boi gdzie panuje stały rozkołys. Na katamaranie nie trzeba trzymać napoi i talerzy w ręce podczas postoju bo praktycznie nie pracuje na fali. Autonomia wynikającą z samowystarczalności (produkcja prądu, wody, duża pojemność lodówek i bakist) umożliwia dużo dalsze rejsy i brak konieczności układania planu wyjazdu w oparciu o konieczność zakupów, tankowania czy ładowania (bardzo istotne na wodach tropikalnych i wyspach Morza Śródziemnego).   

PODSUMOWANIE -katamarany nowe, średniej wielkości cieszą się największym zainteresowaniem i będą się cieszyć w kolejnych kilku dekadach, dlatego tylko tego typu konstrukcja zapewnia największy wskaźnik obłożenia. Naszym zdaniem Europa będzie szła w tym samym kierunku co USA i zbiegiem lat dominujące staną się katamarany motorowe, które tam obecnie wypierają motorówki i jednostki żaglowe.

FINANSOWANIE

Program finansuje się albo gotówką albo leasingiem, poniżej przedstawiamy propozycje leasingowe ponieważ to one są główną formą finansowania wybieraną przez inwestorów.  Współpracujemy z 4 największymi bankami w Polsce, sprawy formalne od początku załatwiane są na szczeblu dyrektorskim a poparcie i znajomość naszego biznesplanu pozwala skrócić drogę formalną do minimum. Radzimy sobie nawet z przypadkami „niezałatwialnymi”.

Koszty jachtu i całego programu to w 100% koszty uzyskania przychodów dla przedsiębiorców, jacht w pełni się amrotyzuje i daje duże możliwości odpisów podatkowych.

Do dyspozycji mamy leasing operacyjny lub finansowy, dowolnie również możemy sterować okresem trwania, wielkościami wkładu własnego i wykupu. Wariacji jest tak wiele, że nie jesteśmy w stanie przedstawić wszystkich.  Za każdym razem finasowanie szyte jest na miarę inwestora wedle jego potrzeb. W projekcie zastosowaliśmy najpopularniejszy i najkorzystniejszy naszym zdaniem leasing finansowy. Na spotkaniu możemy przedstawić inne mozliwośsci nawet z leasingiem 0%. 

Zgodnie z tym co pisaliśmy w Założeniach Projektu, symulacja oparta jest na relanym doświadczeniu i aktualnych danych, a wartości podstawiane do wzoru zakładają tylo 50% obłożenie jachtu aby brać jak najbarzie pesymistyczny scenariusz pod uwagę (poza Karaibami gdzie jest gwarantowany przychód).

 

PROJEKCJA FINANSOWA PROGRAMU

1. leasing finansowy, 20% wkładu własnego (koszt inwestycji), 60 miesięcy okres trwania, 20% wykup jachtu, końcowa wartość leasingu 108%

 

PRZEDMIOT LEASINGU KWOTA
wartość netto jachtu z pełnym wyposażeniem i rejestracją pod banderą polską  617 709,00 USD
wartość netto jachtu z pełnym wyposażeniem i rejestracją pod banderą polską  552 355,39 EUR
kurs USD - EURO (08.09.2015) 0,8942
kurs PLN - EUR 4,2294
   
LEASING  
wpłata inicjlana 20% wartości przedmiotu leasingu netto - INWESTYCJA KAPITAŁU 110 471,08 EUR
wartość vat  (do odebrania w całości od US w przeciagu do 30 dni) 127 041,74 EUR
rata miesięczna - 59 miesięcy brutto (bez vat) 6 522,21 EUR
rata 60-ta 673,90 EUR
suma rat rocznych 78 266,55 EUR
opłata za przeniesienie własności brutto (z vat) 110 471,08 EUR
   
PROJEKCJA FINANSOWA ROCZNA  
Przychód brutto z organizacji rejsów, czarterów i eventów rocznie 185 860,40 EUR
Koszty brutto roczne w tym : ( opłacenie posredników i systemu czarterowego, opłaty portowe, atestacja sprzętu, coroczne kontrole UM, prowadzenie spółki, marketingu, zarzadzanie projektem, vinety i opłaty chorwackiego pozwolenia i karty bezpieczeństwa, przeglądy silników i sprzętu ratunkowego, drobne naprawy i wuzytacje na jachcie operatora- szczegóły w odzilenej specyfikacji) 63 950,00 EUR
Raty leasingowe brutto rocznie 78 266,55 EUR
Zysk roczny (nadwyżka) 43 643,85 EUR
   
PROJEKCJA FINANSOWA PROJEKTU - PO 5 LATACH  
Przychód w calym programie w ciagu 5 lat (nadwyżka finansowa) 218 219,25 EUR
Wkład inicjalny do leasingu (INWESTYCJA KAPITAŁU) -110 471,08 EUR
Opłata za przeniesienie wartości  - wykup przedmiotu leasingu -110 471,08 EUR
Rata 60-ta -673,90 EUR
Zysk ze sprzedaży jachtu po 5 latach  300 000,00 EUR
ZYSK Z INWESTYCJI 296 603,20 EUR

 

2. Przykład samego finansowania tego samego przedmiotu na podstawie leasingu operacyjnego - 0%,  opłata wstępna 45%, okres 69-71 msc, wykup 26 %

Rodzaj opłaty Opłata w % Net EUR VAT EUR Brutto EUR
Czynsz inicjalny 45 245 887,74 EUR 56 554,18 EUR 302 441,92 EUR
Rata miesięczna 1-69 0,4203 2 296,54 EUR 528,20 EUR 2 824,74 EUR
Wartość końcowa 26 142 068,47 EUR 32 675,75 EUR 174 744,22 EUR
SUMA 100 546 417,21 EUR 125 675,96 EUR 672 093,20 EUR

 

 

Katamaran Leopard 44
 
Jeanneau Sun Odyssey 409 - Sunsail 41

Leopard 44 posiada zarówno nowoczesne rozwiązania, które nigdy wcześniej nie były stosowane w produkcji katamaranów, jak i te dobrze już sprawdzone, dzięki czemu linia Leopard stała się jedną z najbardziej poszukiwanych marek wśród katamaranów na całym świecie.

 
Więcej »
 





Aktualności i wydarzenia

Wydarzenia

Newsletter - zapisz się