Głównym celem dla odwiedzających i wystawców jest zrobić interesy z ludźmi, których normalnie nie spotkają. Jakość i różnorordność stoisk jest niewiarygodna. Wystawcy podzieleni są na regiony i produkty, które oferują. Ci, którzy mają zamiar zapoznać się ze wszystkimi stanowiskami, zdecydowanie potrzebują całe 4 dni.
ATM, opierając się na sukcesie z poprzednich lat przygotował seminaria i warsztaty, mające uczyć, jak radzić sobie z konkurencją na rynku turystycznym. Wszelkie rady i umiejętności przekazywane są w taki sposób, aby można je było wdrażac od razu po powrocie z targów.
Liczba uczestników targów wzrasta z roku na rok. Plan pięter został tak przygotowany, aby każdy z nich znalazł dokładnie to, czego szuka.
Na ekskluzywność imprezy wpływa również miejsce, w którym jest organizowana. Dubai staję się coraz większym centrum biznesowym i jest niezwykle atrakcyjny turystycznie.